Doutzen Kroes: ‘Ik voel me soms schuldig omdat ik een model ben’

© Instagram

Topmodellen op covers van magazines, ze maken het ‘de gewone vrouw’ niet gemakkelijk. Elke vrouw heeft het wel eens lastig om die perfecte lijven te aanschouwen. Nederlands topmodel Doutzen Kroes beseft dit maar al te goed en voelt zich er vaak schuldig om.

Topmodellen op covers van magazines, ze maken het ‘de gewone vrouw’ niet gemakkelijk. Elke vrouw heeft het wel eens lastig om die perfecte lijven te aanschouwen. Nederlands topmodel Doutzen Kroes beseft dit maar al te goed en voelt zich er vaak schuldig om.

In een interview met The New York Post vertelde Kroes dat ze zich dikwijls schuldig voelt nu ze een beroep uitoefent waardoor sommige meisjes zich onzeker voelen. ‘Ik zeg altijd: ik zie er niet uit als op de foto’, aldus het blonde topmodel.

‘Wanneer je mij in slecht licht fotografeert wanneer ik geen kapper of make-upartiest heb gezien, dan zie ik er ook niet uit. Soms gebeurt dat ik ’s ochtends in de spiegel kijk en me bedenk: wie is deze bezoeker in de badkamer?’. De Victoria’s Secret Angel vertelde in een interview met The Telegraph al eens dat meisjes én jongens echt denken dat zo’n vrouwen bestaan.

‘Het is een leugen’

Doutzen Kroes is niet het enige model dat zich uitlaat over de zweem van perfectie die rond topmodellen hangt. Erin Heatherton zei ooit eens over de geairbrushte foto’s: ‘Het lijkt alsof het iemand anders is. Ik vind het niet eerlijk. Ok, je ziet er beter uit, maar het is een leugen’. Voormalig topmodel Cindy Crawford stelt het zo: ‘Zelfs ik word ’s ochtends niet wakker als Cindy Crawford’. Wij ook niet Cindy.

En hoewel Doutzen Kroes nu voor de zoveelste keer haar ergernis deelt, zal er niet snel iets veranderen in de modewereld. Sommige magazines, zoals Seventeen, werken af en toe met niet-geretoucheerde beelden. Maar wanneer de fotografen en magazines hun koers niet veranderen, zullen we alleen maar perfecte lijven te zien krijgen in de fashionbladen. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content