Claudia Schiffer plant eigen modemerk

Supermodel Claudia Schiffer voelt zich klaar om haar eigen label te lanceren.

Nadat ze haar gezicht meer dan twee decennia leende aan diverse grote modehuizen en ontwerpers, voelt supermodel Claudia Schiffer zich nu klaar om haar eigen label te lanceren. Ze denkt aan kasjmieren kleding en handtassen en zoekt een zakenpartner om haar merk op de markt te brengen. De 39-jarige Duitse vertelde dat deze week tijdens een conferentie over luxe in Berlijn aan persagentschap Reuters.


“Ik wil mijn leven graag een nieuwe wending geven”, luidde het, “en denk aan een merk dat tijdeloos, klassiek en toch modieus is. Het moet ook mijn smaak zijn en dicht bij mijn persoonlijkheid aanleunen. Consumenten zijn niet dom. Ze voelen aan wanneer je zelf in een product gelooft”, aldus het topmodel. “Ik zou graag werken met kasjmier. Het is iets wat ik zelf veel draag. Maar veel kasjmieren kleding is erg klassiek en ik wil er graag een modieuze twist aan geven. Maar het moet ook budgetvriendelijk blijven”.

Schiffer is nu op zoek naar zakenpartners, die niet noodzakelijk Duits hoeven te zijn, want ze heeft de ambitie om haar merk meteen wereldwijd bereik te geven. Ze is trouwens lang niet de eerste celebrity die een eigen product of lijn lanceert. Victoria Beckham, Gwen Stefani, Jennifer Lopez, de Olsen Twins, Justin Timberlake en Paris Hilton.. het zijn nog maar enkele van diegenen die haar voorgingen. Al was dat niet altijd met onverdeeld succes.

Nog altijd model

Maar ook al is Claudia Schiffer van plan het professioneel over een andere boeg te gooien, als model is ze nog lang niet uitgerangeerd. Ze was vrij recent nog het gezicht van Yves Saint Laurent, Salvatore Ferragamo en Alberta Ferreti. Schiffer, die eind jaren ’80 als internationaal topmodel doorbrak en nu al negen jaar in Groot-Brittannië woont, zegt ook dat ze zo lang ze kan modellenwerk willen blijven uitvoeren.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content