Witloof(je) verovert de kinderkeuken

16/03/16 om 12:02 - Bijgewerkt op 17/03/16 om 10:30

Kinderen en groenten, het blijft een moeilijke strijd. Loofje, het personage van de nieuwe campagne van VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) en Witloof van bij Ons, heeft daar iets op gevonden.

Witloof(je) verovert de kinderkeuken

Met kindvriendelijke en haalbare recepten wil Loofje jouw kroost witloof leren eten. Het figuurtje met witloofhoofd is een uitvinding van VLAM, naar aanleiding van de campagne 'Heerlijk smullen met Loofje'. Zo willen ze deze Vlaamse trots ook bij kinderen populair maken.

FOODTRUCK

Vijf populaire kindertrekpleisters vormen het decor voor de foodtruck. Op het programma: Plopsa Indoor Hasselt, de Zoo van Antwerpen en enkele K3-shows in Oostende. Als je de truck ziet staan is het zeker de moeite te proeven van de overheerlijke 'pizza with love'. Het begin van een witloofrijk leven.

Om de campagne extra kracht bij te zetten, ontwikkelde VLAM een kleurkookboek waarin de kinderen smakelijke recepten met witloof vinden terwijl ze de tekeningen inkleuren. Het doel? Kinderen laten kennis maken met lekkere gerechten en een positieve houding creëren tegenover dit wit-gele goud.

DOE HET ZELF

Geef je gerechten een leuke naam, laat de kinderen zelf koken en breng veel kleur aan in de kleine porties. Het zijn maar enkele veranderingen die je kunnen helpen moeilijke tafelsituaties te vermijden. Neem een kijkje op de site van Witloof van bij Ons, en vind nog meer tips, tricks en recepten. Zo worden jullie tafelmomenten de beste van de dag.

Nele Van Rompaey

Witloof(je) verovert de kinderkeuken

Onze partners