Zoë Price-Smith (Hunkemöller): “Een goedzittende bikinitop is even belangrijk als een juiste bh”

Tussen de glamour van de Berlinale presenteerde lingerie- en badmodemerk Hunkemöller de swimwearcollectie voor de zomer van 2015. Knack Weekend zakte af naar Berlijn en wist Hunkemöllers head of design Zoë Price-Smith te strikken voor een interview.

Wie zich op een ijskoude februaridag laat onderdompelen in een lekker warme hotelkamer vol vrolijke muziek, frisse smoothies en kleurrijke badmode is eraan voor de rest van de winter, zoveel is zeker. Lingerie- en badmodespecialist Hunkemöller verzamelde de internationale pers in het Berlijnse Soho House om hun swimwear assortiment voor komende zomer voor te stellen, een gevarieerde verzameling waarbinnen ook het Nederlandse model Sylvie Meis een capsulecollectie heeft.

 Sylvie Meis
Sylvie Meis © Getty Images for Hunkemoeller

Meis baseerde zich voor haar ontwerpen op een tropische bladerprint, maar voegde ook enkele monochrome silhouetten en glas-in-loodmotieven toe voor variatie. Zoals steeds bij Hunkemöller worden de badpakken en bikini’s vergezeld van bijhorende strandaccessoires zoals zonnebrillen, waterbestendige juwelen, playsuits of kimono’s. Wie zichzelf niet terugziet in de sexy Sylvie Collection vindt sowieso haar gading in één van de vele andere thema’s die Hunkemöllers Director of Design Zoë Price-Smith uit haar tekenpen heeft laten vloeien.

Zoë Price-Smith (Hunkemöller):
© Franziska Krug/Getty Images for Hunkemoeller

Zo wordt er bij de Sports Deluxe en de Monotone Graphic veel gebruikgemaakt van eenkleurige designs met heldere en stijlvolle combinaties van zwart en wit, met daarop details in koningsblauw of met gedrukt kraalwerk, terwijl het bij Pixel Flower Straps net om de ingenieus gedraaide bandjes en vrolijke prints draait. Thema’s als Miami Beach, Art Deco District, Bright Pastels en Ethnic Africa spreken voor zich, maar de sexy setjes van Noir zijn er ook in andere kleuren, zoals bordeaux en perzik.

Zoveel verschillende invloeden, zo weinig stof: Knack Weekend vroeg Price-Smith om verheldering.

Zoë Price-Smith
Zoë Price-Smith© Getty Images for Hunkemoeller

Hunkemöller is een jong en trendy merk, hoe belangrijk is het voor jullie dat het een eigentijds label is?

Zoë Price-Smith: “Heel belangrijk, net omdat het zo belangrijk is voor onze klanten. Wie moeite steekt in haar outfits wil toch ook op het strand goed voor de dag komen. Daarom bieden wij met Hunkemöller ook totale looks aan; niet alleen bikini’s en badpakken maar ook spulletjes om je badkleding volledig te stylen, zoals juwelen, sjaals, kimono’s, jumpsuits,… you name it.

Hoe vertaal je trends van de catwalk naar zulke kleine stukjes stof?

Price-Smith: “Je zou ervan versteld staan hoeveel je kan doen met een print, een goedgeplaatste naad of de breedte van een bandje. Uiteindelijk gaat het om een sfeer die je wil meegeven. Een gehaakte bikini kan evengoed dezelfde vibe oproepen als een volledige outfit binnen die stijl. We kiezen de juiste elementen van een trend en implementeren die in onze ontwerpen.”

We zien vandaag heel veel verschillende invloeden en stijlen; hadden jullie keuzestress?

Price-Smith: “(lacht)Toch niet. We willen gewoon dat iedere vrouw bij ons terecht kan, ongeacht haar smaak of stijl. Iedereen wil er goed uitzien, ook op het strand, en ons hoofddoel bij Hunkemöller is dan ook om een vrouw zich zo mooi mogelijk te laten voelen. Daarom hebben we niet alleen verschillende prints en kleuren, maar ook de modellen van onze badkleding verschilt; van hele kleine bikinietjes die niets aan de verbeelding overlaten tot mooie badpakken die misschien iets zediger, maar toch nog altijd ontzettend elegant zijn.”

Hoe verstevigen de lingerielijn en de swimwearcollectie elkaar?

Price-Smith: “Natuurlijk willen we met beide inspelen op de juiste trends, maar nog belangrijker voor ons is dat we ook in onze badkleding een matensysteem hanteren.We weten vandaag dat een goedzittende bh essentieel is, maar voor een bikini zijn dames toch nog wat vergevingsgezinder, terwijl je daar in de zomer toch ook een hele dag in rondloopt. Een bikinitop moet je evenveel steun geven als een bh, en dan doen maatjes als small, medium of large nu eenmaal niet voldoende.”

Wanneer begint die zomer ook alweer?

Zoë Price-Smith (Hunkemöller):
© Franziska Krug/Getty Images for Hunkemoeller

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content