Winnaars C&A Design Challenge zijn bekend: ‘duurzame denimontwerpen voor de nieuwe generatie’

Winnaars van de C&A Design Challenge © c&a

De winnaars van de C&A Design Challenge 2015 bekend gemaakt. Na een selectieproces dat uit verschillende fases bestond zijn de experts van de jury het eens geworden over de vier meest veelbelovende denimontwerpen. De winnende ontwerpen worden in duurzaam denim geproduceerd als limited editions.

Vanaf 6 augustus 2015 zijn deze online en in 100 geselecteerde C&A-winkels in twaalf Europese landen te koop. Voor C&A zijn duurzaamheid en vakmanschap kernaspecten van deze wedstrijd

De opdracht voor de Design Challenge 2015 was om iconische denimkledingstukken voor vrouwen, mannen en kinderen te kiezen en deze opnieuw vorm te geven. De vier winnende ontwerpen zijn het truckerjeans jasje voor vrouwen van Julie van Luit, het workwear meisjesshirt van Donna van Langen, de jeansbroek voor mannen vanJohn-Randy Anthony en het worker jacket voor jongens van Michael Bles. De Design Challenge is twee jaar geleden door C&A gelanceerd. Met deze jaarlijkse wedstrijd wil C&A prille talentvolle ontwerpers steunen en nieuwe creatieve wegen verkennen. Voor de Design Challenge van dit jaar heeft C&A samengewerkt met de Amsterdamse Jean School, met als thema denim ontwerpen voor de volgende generatie. Acht jonge denimontwerpers van de Jean School werden uitgenodigd om een iconische denimstijl voor vrouwen, mannen of kinderen te transformeren tot een nieuw, stijlvol en tegelijkertijd betaalbaar en draagbaar kledingstuk dat voldoet aan een aantal criteria met betrekking tot prijs, duurzaamheid van materiaal en productie, en vakmanschap. Een vakjury van vertegenwoordigers van C&A en de Jean School heeft de winnende ontwerpen geselecteerd.

Jean School

Mira Copini, medeoprichter van de Jean School: “Het was een geweldige ervaring om samen met C&A de Design Challenge te organiseren. Het is het begin van een langdurige samenwerking waar wij ons enorm op verheugen. De studenten stonden te trappelen om te laten zien wat ze na drie jaar denimopleiding kunnen – echt een unieke kans voor hen.” De derdejaarsstudenten van de Jean School zijn gecoacht door denimexperts van C&A, die hun ervaring in duurzaam modeontwerpen en moderetail met hen deelden. “De Design Challenge is een unieke kans om een nieuwe generatie van denim developers te stimuleren,” zegt You Nguyen, Head of Denim bij C&A. Ik vond het heel inspirerend om de deelnemers bij deze uitdaging te begeleiden en samen met hen te werken aan denim-designs voor de toekomst.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content