Waarom wij deze goede doel-actie geweldig vinden

29/01/15 om 08:53 - Bijgewerkt om 08:53

Geen stickers, bloempjes of pennen voor dit goede doel, maar een actie die inspeelt op ons modegevoel.

Waarom wij deze goede doel-actie geweldig vinden

© -

Voor de jaarlijke Britse actie 'Red Nose Day' van Comic Relief worden de fashionlovers verwend. Niemand minder dan Karl Lagerfeld, Anya Hindmarch, Diane von Furstenberg, Henry Holland en Matthew Williamson hebben een T-shirtcollectie ontworpen én een onesie. Lily Allen is het model van dienst.

Op 13 maart is het in Groot-Brittannië 'Red Nose Day', de grote geldinzameldag van Comic Relief. Dit goede doel werd in 1985 opgericht door een comedyschrijver om geld in te zamelen om de hongersnood in Ethiopië te bestrijden. Nu dient Comic Relief niet meer dit doel, maar de acties blijven dertig jaar na datum nog steeds even leuk.

Op 'Red Nose Day' zet iedereen zijn clownsneus op en 's avonds wordt er afgesloten met een grote televisie-uitzending die nog steeds draaien rond comedy en waar heel wat Britse sterren hun medewerking aan verlenen. De rode neus zouden wij aan ons voorbij laten gaan, maar de T-shirts zijn geweldig. Misschien een leuk ideetje voor een van onze Belgische goede doelen. (AB)

Onze partners