Waarom Kenzo de tijgertrui bijna niet uitgebracht had

29/03/13 om 12:07 - Bijgewerkt om 12:07

Bron: Knack Weekend

Het moet zowat het meest gestreetstylede item van het voorbije jaar geweest zijn; de befaamde sweater van Kenzo met het tijgerhoofd. Toch had deze lieveling van menig fashionista bijna het levenslicht niet gezien, zo onthulden Carol Lim en Humberto Leon in een interview aan WWD.

Waarom Kenzo de tijgertrui bijna niet uitgebracht had


Sinds Opening Ceremony oprichters Carol Lim en Humberto Leon ook de tekenpen ter hande namen bij Kenzo heeft het merk enorm aan populariteit gewonnen. Kenzo werd meer toegankelijk, jonger en hipper en ging onder andere samenwerkingen met Vans aan.

Het ultieme schot in de roos is de lijn sweatshirts in felle kleuren met het Kenzo logo, voorzien van een tijgerhoofd of een Eiffeltoren. Niet alleen zijn ze de best verkopende items van het merk, de boetieks en e-shops kunnen de verkoop niet meer bijhouden Hoewel het voelt alsof iederéén vorig jaar de tijgertrui droeg, bestaan er blijkbaar toch enorm lange wachtlijsten voor het kledingstuk.

In een interview met Women's Wear Daily vertellen Lim en Leon echter hoe de trui bijna niet in productie gegaan was. "We hebben heel veel tegenwind gekregen toen we een goedkopere lijn sweatshirts wilden lanceren", aldus het designduo. "Er zou zogezegd geen categorie in het systeem voor bestaan en bovendien 'deed Kenzo niet aan sweatshirts'. We hebben echter voet bij stuk gehouden en gezegd dat ze maar een categorie in hun systeem moesten creëren, want dat we de truien zouden maken."

Na een uren durende discussie wisten Lim en Leon hun zin door te drijven. Hun eerste lading sweatshirts was op amper drie uur tijd uitverkocht en werd hét kledingstuk van 2012. Onder het mom dat een winnend team geen verandering hoeft brengt Kenzo dit voorjaar een update van de bekende tijgersweater uit. Hieronder alvast de campagnevideo van hun lentecollectie:


Onze partners