Vivienne Westwood werkt samen met English National Ballet

31/01/13 om 16:34 - Bijgewerkt om 16:34

Bron: Knack Weekend

De Britse ontwerpster werkt aan een rebranding campagne voor de balletgroep.

Vivienne Westwood werkt samen met English National Ballet

De Britse ontwerpster Vivienne Westwood werkt samen met het English National Ballet aan een rebranding campagne voor de balletgroep. In een poging om hun imago in een nieuw jasje te steken heeft het Engelse Nationaal Ballet zich voorzien van een nieuw logo, een nieuwe website en nu dus ook een samenwerking met Vivienne Westwood.


De collaboratie met de Britse ontwerpster is slechts het begin van hun campagne om het imago van de balletgroep te veranderen. De dansgroep heeft aangekondigd dat er nog samenwerkingen zullen volgen met creatievelingen van buiten de balletwereld.


Voor de campagne van dit seizoen heeft Westwood de balletdansers gekleed met stukken uit haar ruime archief in combinatie met ontwerpen van haar nieuwste lente/zomer collectie. Dit ligt in de lijn van het concept "moderniteit met traditie mengen", waar de balletgroep naar wil streven.


De artistieke directeur van het Engelse Nationaal Ballet, Tamara Rojo, reageerde als volgt op de collaboratie: "Ik ben dolgelukkig dat we de ontwerpen van Vivienne Westwood mochten gebruiken voor onze eerste campagne. Het is een droom die werkelijkheid wordt om samen te werken met iemand van zulke status. Haar ontwerpen vertalen de creativiteit en ambitie van onze dansers, die op hun beurt drama en beweging aan de kleren toevoegen".

Tom Sharp, creatief directeur van The Beautiful Meme, die op de proppen kwam met het idee van de samenwerking tussen de Britse ontwerpster en het balletgezelschap zei dat het "gaat om dansers uit hun tutu's te halen en de conventionele backstage beelden achter ons te laten in ruil voor beelden vol intensiteit, creativiteit en de fantastische lichamen van de dansers". (LP)


Lees meer over:

Onze partners