Vivienne Westwood ontwerpt voor historische Britse merken

© Reuters

Dame Vivienne Westwood koos vijf oerdegelijke Britse merken uit om een samenwerking mee aan te gaan. Haar motto voor deze samenwerkingen luidt: ‘koop minder, kies bedachtzaam en make it last’.

Dame Vivienne Westwood koos vijf oerdegelijke Britse merken uit om een samenwerking mee aan te gaan. Haar motto voor deze samenwerkingen luidt: ‘koop minder, kies bedachtzaam en make it last’. De vijf merken die een Westwoodbehandeling ondergingen zijn Globe Trotter, Gloverall, Johnstons of Elgin, Lock & Co en Pantherella. Al deze merken zijn tussen de 75 en 346 jaar oud en staan stuk voor stuk voor het “kwaliteit boven kwantiteit” ethos dat de Britse ontwerpster erg hoog in het vaandel draagt. Met deze samenwerkingen wil ze het Britse vakmanschap en de kwaliteit van de uitgekozen merken in de verf zetten.

De stukken uit de collectie ‘Vivienne Westwood [Heart]’ zijn vanaf 11 november te koop in de winkels van de ontwerpster in Londen en via haar webshop. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content