Versace herlanceert ‘goedkopere’ lijn Versus

Versus, de ‘betaalbare’ lijn van Versace die vier jaar geleden werd afgevoerd, komt terug.

Versus, de ‘betaalbaardere’ luxelijn die wijlen Gianni Versace in 1989 lanceerde, maar vier jaar geleden werd afgevoerd, maakt een come back. Giancarlo Di Risio, de ceo van Versace Group en creatief directeur Donatella Versace willen de komende twee jaar twintig Versuswinkels openen en denken ook aan een defilé.

Het label Versus zal in eerste instantie bestaan uit accessoires, brillen en parfums. Tegen de lente van 2010 moet een volledige lentecollectie voor vrouwen klaar zijn. Die wordt normaal gezien getekend door Donatella Versace, al is het ook mogelijk dat het Italiaanse modehuis daarvoor nog een andere ontwerper strikt.

Di Risio besloot vier jaar geleden Versus op een laag pitje te zetten om zich beter te kunnen concentreren op het hoofdmerk en om de schulden verder af te bouwen. Nu acht hij de tijd rijp om het terug op de markt te brengen. “De hoofdlijn is nu geconsolideerd en staat sterk. Dus vonden we dat het tijd werd om opnieuw aan Versus te werken. Het wordt een lager geprijsd, jonger luxueus merk voor moderne, stijlvolle, sensuele en futuristische vrouwen’, aldus Di Risio aan modemagazine Woman’s Wear Daily.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content