Verenigd Koninkrijk noemt Miu Miu campagne ‘onverantwoord’

Volgens ASA, het reclamecontrolebureau van het Verenigd Koninkrijk, bevindt de 14-jarige actrice Hailee Steinfeld zich in een onveilige positie.

Het moeten erg doodse dagen zijn op het hoofdkantoor van ASA (Advertising Standards Authority). Eerst trok het bureau de Oh Lola-campagne van Marc Jacobs in, doordat actrice Dakota Fanning werd afgebeeld met een enorme parfumfles tussen haar benen, en nu is de herfstcampagne van Miu Miu aan de beurt.

Deze campagne toont een droevige Hailee Steinfeld al zittend op een treinspoor. “Een onveilige locatie voor een kind”, luidde het oordeel van ASA.

Prada Retail UK, de eigenaar van Miu Miu, verdedigde zich met het feit dat Steinfeld “zich gemakkelijk kon verplaatsen van deze locatie omdat er geen enkele vorm van vastbinding was” en dat het beeld was “gebaseerd op de set van een denkbeeldige film”. Maar door de jonge leeftijd van Steinfeld, hield ASA voet bij stuk. (VF)

Wij verzamelden nog 10 andere modecampagnes die minstens even roekeloos gedrag promoten

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content