Valentino ontwerpt voor Gap

Na H&M kondigt nu ook Gap een samenwerking aan met een van de fashion biggies. Het Italiaanse Valentino nam de draadjes in handen voor een nieuwe damescollectie.

Herfstshoppers worden serieus in de watten gelegd, nu na H&M ook Gap een samenwerking aankondigt met een van de fashion biggies. Niet Lanvin, maar wel het Italiaanse Valentino nam de draadjes in handen voor een nieuwe Gap damescollectie.

Het Amerikaanse kledingmerk, dat onlangs nog besloot om de jacht op de Italiaanse markt te openen met een flagship winkel in Milaan, vangt zo twee vliegen in een klap. De nieuwe capsule collectie werd ontworpen door creatief directeurs Maria Grazia Chiuri en Pier Paolo Piccioli van Valentino.

“Door de iconische wereld van Valentino en de essentiële mode van Gap te verenigen, vertegenwoordigen we de huidige trend om luxe en basics te combineren”, aldus het ontwerpduo.

Wie de kledingstukken wil bemachtigen, zal er toch een kleine citytrip aan moeten wijden. Naast de Milanese winkel, verschijnt de collectie ook in de Londense flagship winkel op Oxford Street en de Dover Street Market, de Parijse Colette boetiek en de Gap winkel in Rome die volgend jaar de deuren opent.

Gap werkte eerder al samen met ontwerpers van formaat, waaronder Pierre Hardy, Stella McCartney en Alexander Wang.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content