Valentino inspireert zich op oude Hollandse Meesters voor A/W-campagne

19/07/13 om 09:59 - Bijgewerkt om 09:59

Bron: Knack Weekend

Het Italiaanse merk heeft de beelden vrijgegeven van de nieuwe herfst/wintercampagne en de campagne is voor een groot deel geïnspireerd op de oude Hollandse Meesters. Ze kunnen als de muze van deze campagne beschouwd worden. Dat schrijft de Britse Grazia.

Valentino inspireert zich op oude Hollandse Meesters voor A/W-campagne

© Twitter

Het Italiaanse merk heeft de beelden vrijgegeven van de nieuwe herfst/wintercampagne en deze campagne is voor een groot deel geïnspireerd op de oude Hollandse Meesters. Ze kunnen als de muze van deze campagne beschouwd worden. Dat schrijft de Britse Grazia.

De nieuwe herfst/wintercampagne van het Italiaanse modehuis werd gefotografeerd door het bekende duo Inez Van Lamsweerde en Vinoodh Matadin. Het resultaat is een mix van een beeld van het model, gehuld in Valentino uiteraard, en een schilderij van een oude Hollandse Meester. Het contrast wordt gevormd met schilderijen die ons doen denken aan onder meer Vermeer en Rembrandt.

De modellen die hebben meegewerkt zijn al even impressionant als de schilderijen in de campagne: zo deden onder meer Kati Nescher, Magdalena Jasek, Irina Kravchenko, Sam Rollinson, Tamara Weijenberg, Laura Kampman en Sasha Luss mee.

Creatief directeur van Valentino, Maria Grazia Chiuri, sprak met WWD over de manier waarop deze bijzondere campagne tot stand is gekomen. "Vrouwen houden van schilderijen en worden helemaal meegezogen in de intimiteit en magie van wat er op het doek staat", aldus Chiuri aan WWD. Samen met haar collega, de co-creatief directeur van Valentino Pierpaolo Piccioli, concludeert ze dat de campagne 'de pracht van de Nederlandse Oud Meesters in het licht zet en dat er tien verschillende karakters naast worden geplaatst die de hedendaagse vrouwelijkheid representeren'.

Contrast

De nieuwe campagne staat in schril contrast met de sexy Garavani-campagne, die verscheen in mei van dit jaar. Deze beelden werden vastgelegd door niemand minder dan 'rebel-kid' Terry Richardson. Deze foto's zijn strak en er werden geen associaties gemaakt. Gewoon puur het product. (LVR)

Lees meer over:

Onze partners