Tien kaarsjes voor ‘Mais il-est où le soleil?’

Het Belgische kledingmerk ‘Mais il-est où le soleil?’ blaast dit jaar tien kaarsjes uit.

Het Belgische kledingmerk ‘Mais il-est où le soleil?’ blaast dit jaar precies tien kaarsjes uit. Om dat te vieren organiseert het label voor het eerst een modeshow.

In 1999 besloten styliste Valérie Pollet en huidig directrice Laurence Everard hun accessoirelijn ‘Style de grain’ uit te breiden met een kledingcollectie. ‘Mais il-est où le soleil?’ zag het levenslicht. In de zomer van 2000 leverde dat veertig modellen op. Intussen is het merk stevig gegroeid en uitgebreid tot honderdzeventig stuks per seizoen, elk in vijf kleurengamma’s.

“Wij maken kleren voor de actieve vrouw die er in alle omstandigheden comfortabel wil bijlopen”, zegt Everard. “De vrouw die wel geïnteresseerd is in mode, maar geen fashion victim. Ze laat zich niet dicteren door de mode, maar is meester van haar eigen look”.

Misschien is dat wel het geheim van het succes. Want ‘Mais il-est où le Soleil’ kan terugblikken op een succesvol decennium en verkoopt intussen kleren in acht Europese landen, waarvan Frankrijk de belangrijkste markt is.

Het verjaardagsdefilé -met de wintercollectie voor 2009- heeft plaats op 24 maart in Tour& Taxis in Brussel. Het wordt een groots opgevatte “spektakelmodeshow” onder de artistieke leiding van de bekende choreografen Luc Petit en Dominique Goossens.

Ann Heylens.

Weekend.be schenkt vijf lezers twee tickets om de modeshow op dinsdag 24 maart in Tour&Taxis bij te wonen. Doe mee en klik hier.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content