The Hunger Games krijgt eigen kledinglijn

In november komt de tweede film ‘Catching Fire’ bij ons in de zalen. Samen met deze lancering brengt de online shop NET-A-PORTER een kledinglijn op de markt, geïnspireerd op de kostuums van de filmpersonages.

In november komt de tweede film ‘Catching Fire’ bij ons in de zalen. Samen met deze lancering brengt de online shop NET-A-PORTER een kledinglijn op de markt, geïnspireerd op de kostuums van de filmpersonages.

Suzanne Collins, de auteur van de avonturenboeken waarop de films gebaseerd zijn, heeft een oog voor detail. Elke outfit wordt in haar boeken uitgebreid beschreven. Van de dromerige jurken en catsuits van hoofdpersonage Katniss Everdeen (rol van Jennifer Lawrence) tot de geometrisch gestructureerde looks van Effie Trinket (rol van Elizabeth Banks). Het is dus geen verrassing dat de webshop NET-A-PORTER dit project opstartte, al zullen de outfits minder extravagant zijn dan diegene op de filmposters. Het is bovendien de eerste keer dat een filmhuis samenwerkt met een merk om een collectie, gebaseerd op een film, op de markt te brengen.

De kostuumontwerpster Trish Summerville zal samen met NET-A-PORTER een zestiendelige ready-to-wear collectie ontwerpen, aangevuld met juwelen en lederwaren. De jurken waarmee de twee dames pronken om de affiches zijn onder meer van Alexander McQueen en Tex Saverio. De haute couture-outfits zullen we dus niet terugvinden in de NET-A-PORTER-collectie. Wat dan wel precies in de collectie terug te vinden zal zijn, is voorlopig nog niet duidelijk. Wie weet gaat het wel eerder op stoere leren jasjes en sjaals, ook zoals in de film, dan om avondjurken. ‘Catching Fire’ komt midden november in de zalen, de collectie zal gelijktijdig gelanceerd worden. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content