Actuele Thema's »

Terry Richardson voor Jimmy Choo

maandag 09 juli 2012 om 10u59

Terry Richardson © Reuters

Het Amerikaanse schoenenmerk Jimmy Choo strikt voor het fotograferen van de wintercampagne 2012 modefotograaf Terry Richardson. Het resultaat is een elegante rock ’n roll campagne, waarbij de inspiratie werd gehaald uit de late jaren zestig, met muzes als Marianne Faithfull en Mick Jagger.

Het Amerikaanse luxemerk Jimmy Choo vroeg aan de excentrieke modefotograaf Terry Richardson om de beelden voor hun nieuwe campagne te fotograferen. Richardson fotografeerde eerder al campagnes van onder meer H&M, Sisley en Saint Laurent Paris. De nieuwe collectie schoenen en accessoires van Jimmy Choo wordt door Richardson in beeld gebracht en de modefotograaf kiest ervoor om een paparazzi-achtige hoek te gebruiken.

De inspiratie haalde Richardson uit de jaren zestig en hij liet zich hiervoor inspireren door bekende rocklegendes uit deze periode. Het rockgehalte werd nog opgedreven door het gebruiken van een oude Rolls-Royce Phantom V, die de achtergrond vormt voor de shooting. Op de achterbank van deze elegante wagen poseren de modellen Querelle Jansen en Jonas Kessler, die beiden worden beschouwd als opkomende talenten.

De beelden van Terry Richardson voor Jimmy Choo verschijnen in primeur vanaf augustus in de Amerikaanse en Engelse edities van Harper’s Bazaar en Vogue.

De Polaroid-fotograaf

Terrence ‘Terry’ Richardson is vooral bekend van zijn polaroidfoto’s van modellen en Hollywoodsterren. Zo poseerden onder meer Lady Gaga, Kanye West en Marc Jacobs voor zijn lens. Initieel liet hij modellen vooral poseren voor een witte achtergrond, maar steeds meer experimenteert hij in zijn werk ook met andere achtergronden.

Daarnaast tast Richardson ook de grenzen af rond naaktheid en seksueel getinte thema’s. Hierdoor wordt zijn werk soms als (te) controversieel beschouwd. Ook is Terry Richardson als fotograaf niet te beroerd om samen met zijn modellen te poseren en hen zijn meest herkenbare bezit, zijn oversized-bril, op de neus te zetten. (LVR)

KnackWeekend-nieuws in je facebook nieuwsfeed

Meer over: , ,

 

Reacties

GARY | 14 juli 2012

... zijn fluit ! NIet alleen zijn mottige bril.

Ongepast?

 

Reageer

Nieuwsbrief

Ontvang het recentste lifestyle nieuws wekelijks in uw mailbox!

Schrijf u in op KnackWeekend wekelijkse nieuwsbrief

Schrijf u in op KnackWeekend wekelijkse reizennieuwsbrief

Schrijf u in op KnackWeekend wekelijkse recepten

Schrijf u in op KnackWeekend wekelijks culinair nieuws

E-mail:
 

Meest gedeeld

  • Hoteltrend: high design, low cost
  • Groen kwartier: Wonen in een militair hospitaal
  • Comeback: jungle fever in het interieur

Whitepapers