Target bezwijkt onder kritiek en lanceert plus-size collectie

Ava & Viv © Target

Target was tot voor kort een retailer die bekend stond voor hun gebrek aan plus-size kleding. Klanten lieten van zich horen via social media en eisten een meer divers aanbod in maten. Target gaf gehoor aan hun kritiek en lanceert een nieuw plus-size label.

De nieuwe lijn werd Ava & Viv gedoopt en zal volgens WWD vanaf februari verkrijgbaar zijn. Goed nieuws voor vrouwen met een maatje meer, maar het was een proces van lange adem.

Toen Altuzarra een designercollectie lanceerde bij Target kwam de retailer onder vuur te liggen omdat er geen plus-size maten werden verkocht van de collectie. Chastity Garner Valentine, een fashion blogger, startte zelfs een boycot die op heel wat bijval kon rekenen. Toen Lilly Pulitzer een tijd later een samenwerking deed met Target waren er wel grotere maten beschikbaar, maar enkel online. Ook dit kon op heel wat kritiek rekenen. Een misnoegde klant omschreef het als volgt:

Chastity Garner Valentine, de blogger die de boycot aanwakkerde, werd benaderd door Target met de vraag hen te helpen om een plus-size label te starten. Samen met twee andere bloggers ging ze aan het werk en adviseerde ze Target over wat voort soort looks er in de collectie opgenomen moesten worden. Ava & Viv is het resultaat van deze samenwerking.

Target heeft eindelijk door dat ze door plus-size klanten uit te sluiten een groot deel van hun potentiële fans verliezen. Een simpel lesje vraag en aanbod, dat hen werd duidelijk gemaakt door de fashion bloggers die ook het uithangbord zullen zijn voor Ava & Viv. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content