Stem op uw favoriete Bill Cosby sweater

Omdat zelfs bij spuuglelijke creaties er eentje de beste wil zijn.

Geef toe: de enige reden waarom u nog steeds met plezier heelder afleveringen van The Cosby Show uit de digitale buis trekt is om uzelf te verkneukelen om de kleurrijke truien van Bill Cosby/ Cliff Huxtable. U bent niet de enige: de truiencollectie van Cosby heeft ondertussen een eigen Tumblrpagina, een eigen lied en is een veelgebruikt thema op allerhande verkleedfeestjes.

De nieuwste internethype is een online poll waar fans kunnen stemmen op hun favoriete Cosby sweater. U hebt nog één dag om uw stem uit te brengen en kans te maken op een gesigneerd boek. Iedere trui op de website excelleert in spuuglelijkheid, al vinden enkele slachtoffers van het hipstervirus zulks creaties nog best aangenaam om rond hun lijf te draperen. Blinde adoratie van humusslurpende banlieubewoners terzijde vragen wij ons af wie deze truien destijds echt mooi genoeg vond om op tv te komen. Of beter: om in productie te brengen.

De schuldige is de Nederlandse ontwerper Koos van der Akker, die al sinds 1965 in de fashun bizz vertoeft. Hij kleedde sterren als Cher, Elton John en Barbara Walters en sinds de jaren tachtig is hij verantwoordelijk voor de felgekleurde fleece, acryl en wolpatronen die het torso van Cliff Huxtable sierden.

In een interview met Fashionista vertelt van der Akker hoe hij zijn “ontwerpproces” ziet, namelijk zoals abstract schilderen met stoffen en kleuren. Tot op deze dag maakt van der Akker nog steeds kleding voor de Cosby familie (ja, zelfs mevrouw Cosby hult zich in zijn creaties) en van de vele kritiek en gniffels trekt hij zich niets aan. Benieuwd op welke sweater hij zijn stem zou uitbrengen… (KS)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content