Spaans sneakermerk Wado mikt op groene toekomst: 'Spaanse consument minder bezig met duurzaamheid dan rest van Europa'

04/08/18 om 14:34 - Bijgewerkt om 23:16

Na een ongelooflijk succesvolle crowdfundingcampagne maakt het Spaanse sneakermerk Wado zich klaar voor de Europese markt. 'De duurzame mode die op dit moment op de markt is, volgt zelden modetrends en is eerder duur. Dat willen we veranderen.'

800.000 euro. Dat is wat de Spaanse start-up Wado op een half jaar tijd verzamelde via online crowdfundingacties (financiering door een groot aantal kleine financiers, nvdr.) om met de productie van hun nieuwe schoenen te kunnen starten. Hun belofte voor trendy sneakers die niet alleen betaalbaar zouden zijn, maar ook nog eens duurzaam, viel duidelijk niet in dovemansoren: zes maanden na de start van hun campagne werden al negenduizend paar sneakers besteld. Niet bepaald slecht voor een startend bedrijf.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners