Sneakermerken krijgen modemakeover

25/04/12 om 14:37 - Bijgewerkt om 14:37

De opvallendste samenwerkingen van de afgelopen maanden op een rijtje.

Steeds meer kledingontwerpers zetten hun tanden in sneakers. Hoewel de sneaker een populaire schoen is krijgen ze door verschillende samenwerkingen met bekende designers een nog modieuzere uitstraling. We konden onlangs nog het heugelijke nieuws melden dat sneakermerk Nike de tekenpen heeft gekruist met Liberty of London, maar ook Asics heeft beroep gedaan op de prints van Liberty om hun sneakers een extra duwtje in de rug te geven. Het lieftallige bloemenpatroon in combinatie met stoere kicks geeft een ontzettend vrouwelijk resultaat.

Converse doet het dan weer met Missoni, voor de vijfde keer ondertussen. Het Italiaanse modehuis voorzag de All Stars-modellen van converse van hun typische zigzagpatroon in fris lichtgroen, metallic of marineblauw. De authentieke Keds kregen dan weer een make-over van zowel American Rag als Madewell, terwijl Superga in het luxesegment belandde door een samenwerking met The Row. En wie herinnert zich de opvallende adidassneakers met vleugeltjes die Jeremy Scott voor Opening Ceremony tekende niet meer?

De meest recente samenwerking is die tussen Kenzo en Vans. Het herkenbare design van de Era skateschoen werd opgeleukt met knalkleuren en rasterprints die we nog herinneren van de Kenzo SS12 catwalkshow. "Sinds onze jeugd in de buitenwijken van L.A. zijn we al fan van Vans", zeggen Humberto Leon en Carol Lim van Kenzo enthousiast. "Ondertussen hebben we er al ontelbaar veel schoenen van in huis! Vans is een van dé iconische Amerikaanse merken en we vinden het leuk om die Amerikaanse stijl een beetje te laten doorsijpelen bij Kenzo", aldus Kenzo's creative directors. Ook bij Vans zijn ze tevreden met het eindresultaat. (KS)

Onze partners