Skechers beboet voor misleidende reclame

Volgens reclamecampagnes met Kim Kardashian in de hoofdrol zou de Shape Up sneaker gewichtsverlies in de hand werken.

Schoenenmerk Skechers moet een schadevergoeding van 40 miljoen dollar betalen aan zijn klanten na misleidende reclame voor een sneaker die zogezegd gewichtsverlies in de hand zou werken.

De Skechers Shape Up’s zouden, volgens een stomend reclamefilmpje met Kim Kardashian in de hoofdrol, gewichtsverlies bevorderen, goed zijn voor de bloedsomloop en sterkere bilspieren creëren. Klinkt te mooi om waar te zijn? Dat is het ook.

De reclametest van Volt bewees in 2010 al waar de Federal Trade Commission het schoenenmerk Skechers nu voor beboet: ondanks de vele reclameslogans werken de befaamde Shape Up sneakers gewichtsverlies helemaal niet in de hand, maken ze de spieren niet als dusdanig sterker en zijn ze zelfs slecht voor je voeten. Het merk moet daarom zo’n 40 miljoen dollar schadevergoeding betalen aan zijn klanten, een gelijkaardig bedrag als wat Reebok vorig jaar mocht dokken na misleidende reclame voor zijn EasyTone wandelschoenen. Skechers ontkent voorlopig alle aantijgingen. (KS)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content