Sergio Herman over outfits G-Star in nieuw restaurant ‘The Jane’

Sober, stijlvol en modieus: zo oogt de nieuwe outfit ontworpen door G-Star voor het team van The Jane, het nieuwe restaurant van Sergio Herman dat volgende week opengaat.

“Hier komen al mijn passies samen: lekker eten, kunst, muziek, mode, mooie dingen”, zegt topkok Sergio Herman. Het hele team is druk bezig met proefdraaien want volgende week is het zo ver: over enkele dagen, op 25 maart, opent The Jane, het langverwachte nieuwe restaurant van Sergio Herman en Nick Bril in de voormalige kapel van het militair ziekenhuis in ’t Groen Kwartier in Antwerpen.

Je voelt het meteen, alles is doordacht, past perfect in elkaar: van de unieke setting, het sobere, mooie interieur van Piet Boon, dat het authentieke van de kapelruimte bewaarde en er tegelijk een hedendaagse toets aan gaf, tot de outfit van het hele team. Dat werd ontworpen door het Nederlandse jeanslabel G-Star, dat hiermee zijn eerste Raw Utility-lijn (werkkledij) uitbrengt. De lijn omvat zes stuks met als basis de spijkerbroek Type C die gecombineerd kan worden met een jas, hemd en das. Koksbuizen en schorten werden door Sergio zelf uitgetest en aangepast met speciale zakken voor gereedschap, tot het pincet van de kok toe, onmisbaar in de verfijnde keuken. Het materiaal is een mengeling van dik kwaliteitskatoen en polyester – zo’n werkkledij moet vaak in de was! -, de kleuren sober wit en diep metaalblauw.

“Het zit gewoon lekker en je voelt je perfect gekleed. Ik wou ook dat alles in lijn was,” benadrukt Sergio, “van de meisjes aan de ingang tot de koks. Toch zie je aan de details meteen het verschil in functie. Er is decennialang niks gedaan met werkkledij. Ik wou iets anders, iets dat ook meer past bij deze stad, Antwerpen is tenslotte dé modestad van België. En ik was sowieso al fan van G-Star.” Het merk werd vooral bekend met zijn bestsellerjeans Elwood, die gelanceerd werd in 1996. Voor het zogenaamde revolutionaire 3D-design, waarbij de pijpen zich meevormen met het been, inspireerde hoofddesigner Pierre Morisset zich op het pak van motorrijders.

“Het klikte meteen met G-Star” zegt Sergio. “De twee bedenkers van de Raw Utility-lijn (designer Morisset en creatieve kracht René Ketting) hebben overigens allebei een horecaverleden. Ze wisten precies wat ik wou.” “G-Star heeft altijd veel aandacht gehad voor workwear-details, ook in onze gewone collectie. We delen dezelfde liefde voor het ambacht”, legt René Ketting uit. “Kledij is representatief en moet respect uitdrukken voor het metier. Vroeger waren koks anoniem, nu staan ze in de spotlights, daar hoort een aangepaste outfit bij.” Cool maar perfect in zijn ogenschijnlijke eenvoud, helemaal in lijn met de keuken van Sergio en zijn team.

Sabine Lamiroy

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content