Rodarte gaat in zee met sneakermerk Superga

Laura en Kate Mulleavy zetten hun getalenteerde tekenpen in voor een capsulecollectie bij het Italiaanse sneakermerk Superga

Rodarte gaat in zee met sneakermerk Superga
© Superga

We hoeven niet meer te schrijven dat sneakers de afgelopen drie jaar aan populariteit hebben gewonnen. Stylisten maanden hun beroemde klanten aan hun pumps te ruilen voor kicks, grote namen als Raf Simons en Kanye West tekenden een eigen lijn voor Adidas en zelfs Herr Karl liet rubberen zooltjes over zijn catwalk schrijden.

Ook de zusjes Mulleavy, die zopas nog het beste van hun dromerige, barokke zelf lieten zien op de catwalk van New York Fashion Week , gingen overstag voor het comfortabele schoeisel. Nadat ze hun vriendin Gia Coppola op een cinema-uitje zagen opdagen in een paar klassieke Superga’s waren de zusjes bijzonder gecharmeerd door de sneaker.

Rodarte gaat in zee met sneakermerk Superga
© Superga

Het Italiaanse merk greep deze kans met beide handen en vroeg de Mulleavys of ze geen zin hadden om hun eigen visie te vertalen naar de canvas schoen. Het resultaat is een zesdelige capsulecollectie die de simpele lijnen van Superga combineert met de speelse toetsen van Rodarte, zoals slangenleer of een overlay in gaas. Niet verrassend is Gia Coppola het gezicht – nuja, de voeten- van de bijhorende campagne.

Het is niet de eerste keer dat de Superga schoen dienst doet als canvas voor andermans creativiteit. Blogsters Leandra Medine (The Man Repeller) en Chiara Ferragni (The Blonde Salad) ontwierpen al een paar capsulelijnen en ook Versaces Verso namen de sneaker al onder handen. Rodarte ging in het verleden dan weer in zee met ketens als Gap en Target.

De Rodarte x Superga collectie is vanaf 24 februari online te koop en start vanaf 239 dollar (of 210 euro). Snel zijn is heel waarschijnlijk de boodschap.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content