Rita Ora is Madonna’s nieuwe Material Girl

© Reuters

Zangeres en stijlkameleon Rita Ora heeft een contract ter waarde van bijna 600 000 euro getekend om het nieuwe gezicht te worden van Material Girl, de kledinglijn van Madonna en haar dochter Lourdes.

Twee stijlvolle blonde popzangeressen hebben hun krachten gebundeld in naam van de mode. Als nieuw gezicht van de tienermodelijn treedt Rita Ora in de voetsporen van Kelly Osbourne, Georgia Jagger en Taylor Momsen. ‘De twee hebben elkaar ontmoet op het Met Gala in New York en het was liefde op het eerste gezicht. De attitude van Rita Ora stond Madonna meteen aan, en Ora is een groot bewonderaar van Madge. Zo ontstond als snel het idee om een samenwerking op poten te zetten”, vertelt een insider aan het Britse blad The Sun. Naar verluidt zou Lourdes, die een grote fan is van Rita Ora, erop gestaan hebben dat de twee dames elkaar zouden ontmoeten.

Het is niet de eerste keer dat de jonge zangeres de stap van de muziek- naar de modewereld zet: onlangs nog volgde ze Alexa Chung op als gezicht van het Italiaanse schoenenmerk Superga en schitterde ze op de covers van Elle UK, Hunger en Glamour. Na succes geoogst te hebben in Groot-Brittannië, meldt The Sun dat Rita hoopt dat de campagne haar zal helpen doorbreken in de Verenigde Staten.

De collecties van het op de jaren tachtig geïnspireerde merk zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in de Amerikaanse kledingketen Macy’s en haar Canadese equivalent The Bay, maar er bestaan plannen om Material Girl ook in Europa te introduceren. Groot-Brittannië komt als eerste aan de beurt, waar het merk vanaf juni verkocht zal worden.

(AC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content