Pierre Denis nieuwe ceo Jimmy Choo

© Getty Images

Hij zal vooral focussen op groeiende markten in Azië.

Pierre Denis is benoemd tot nieuwe ceo van het schoenenmerk Jimmy Choo. Met zijn uitgebreide kennis van Aziatische markten is hij de perfecte persoon voor de job. Dat meldt WWD.

“We zijn sterk ondervertegenwoordigd in China en het is onze prioriteit om die markt binnen te dringen op de meest efficiënte manier”, zegt Reinhard Mieck, ceo van Labelux, de groep waartoe Jimmy Choo behoort. “Pierre heeft een sterke kennis van de markt in Azië en weet wat nodig is om Jimmy Choo naar het volgende niveau te brengen”, vult hij aan.

Denis heeft er al een succesvolle carrière opzitten als managing director van John Galliano SA en Christian Dior Couture. Daarvoor maakte hij ook deel uit van de parfum-en cosmetica afdeling bij LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

Pierre Denis is zelf ook heel enthousiast over de samenwerking. “De voorbije 15 jaar is Jimmy Choo geëvolueerd naar een globaal merk met meerdere producten. Ik mag nu deel uitmaken van het avontuur en dat is best wel spannend”, aldus Denis. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content