Pharrell Williams moet duurzaamheid hip maken bij Afrikaanse jongeren

11/04/15 om 12:43 - Bijgewerkt om 12:43

Pharrell Williams gaat in zee met de Zuid-Afrikaanse winkelketen Woolworths. Inzet: duurzaamheid cool maken bij een nieuwe generatie jongeren.

Pharrell Williams moet duurzaamheid hip maken bij Afrikaanse jongeren

Pharell Williams © Reuters

Pharrell Williams is grof wild in de modewereld. Het nieuwste merk dat hengelt naar de diensten van de populaire zanger is de Zuid-Afrikaanse winkelketen Woolworths, waar hij tijdelijk wordt ingezet als 'stijl directeur' van een modegerelateerd duurzaamheidsproject.

'Pharrell zal ons helpen om duurzaamheid cool te maken bij een nieuw generatie Zuid-Afrikanen', aldus topman Ian Moir. 'Williams is een wereldwijd icoon voor de sociale cohesie, vooruitgang door middel van onderwijs en milieubewustzijn. Hij zijn ook de waarden die onze business reflecteren en ze vormen de basis van onze samenwerking.'

Onder meer een ontwerpwedstrijd rond t-shirts met duurzaam materiaal staat op de agenda. De favoriete ontwerpen van de zanger zullen ook geproduceerd worden en in de rekken van de Woolworths-winkels in Zuid-Afrika gelegd worden. (DB)

Onze partners