Palladium ontwerpt monochrome schoenencollectie

© Palladium

Het Franse schoenenmerk Palladium volgt de trends op de voet en brengt deze zomer een monochrome collectie uit. De typische Palladium canvasboot wordt dus volledig in eenzelfde kleur uitgebracht voor een fris en modern effect.

De monochrome collectie van Palladium maakt een update van de originele Pampa boot, een klassiek ontwerp uit 1947. Nu voegt het label acht levendige en moderne zomerse kleuren toe. De 100% katoenen canvas schoen is dubbel geverfd en wordt stevig afgewerkt met de klassieke Palladium rubberen zool. De kleur wordt doorgetrokken in de volledige schoen, dus zowel de voorkant, de zool, de veters als het Palladium-logo omvatten dezelfde colorway. Door het stoere leder in combinatie met een opvallende kleur, is de Palladium toch net iets meer dan een gewone sneaker.

Wat velen niet weten is dat het Franse merk reeds ontstond in 1920. Toen ontwierp Palladium banden voor de luchtvaartindustrie. In 1947, twee jaar na de Tweede Wereldoorlog daalde het aanbod voor vliegtuigbanden en werd de vraag naar schoenen groter. Het label transformeerde in een schoenenmerk dat nu, bijna 100 jaar later, nog steeds lof oogst in de modewereld. (YM)

De monochrome collectie kost 46 euro per schoenenpaar en kan je kopen op hun webwinkel of bij retailers.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content