Ook Armani voelt de crisis

De gefortuneerde, trouwe klanten van Armani, annuleren hun bestellingen.

Hoewel de sector van de luxegoederen doorgaans beter bestand is tegen een economische crisis, bereiken de schokgolven nu ook de hoogste moderegionen. Giorgio Armani verklaarde aan modemagazine Vogue dat sommige van zijn trouwe, gefortuneerde klanten hun bestellingen annuleren. Vooral de jurken van zijn couturelijn ‘Privé’ raken niet meer verkocht.

Toch gelooft hij niet dat zijn miljonairsklanten nu op zwart zaad zitten. “Het is niet zo dat ze het geld niet hebben”, zegt de Italiaanse modegoeroe. “Het is puur psychologisch. Niemand durft te winkelen. De recessie is volop aan de gang en onze sector zal het voelen, van Zara tot Cartier.”

Armani is ondanks de harde tijden toch van plan nog nieuwe boetieks te openen, weliswaar in de groei-economieÔn. “Het is nu het ogenblik om daar te investeren”, aldus nog de ontwerper.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content