Nieuw modellenbureau wil schoonheidsideaal veranderen

In Groot-Brittannië is een nieuw, alternatief, modellenbureau opgericht ‘The Anti- Agency’. De oprichters willen ons doen nadenken over het huidige schoonheidsideaal binnen de mode-industrie.

In Groot-Brittannië is een nieuw, alternatief, modellenbureau opgericht ‘The Anti- Agency’. De oprichters willen ons doen nadenken over het huidige schoonheidsideaal binnen de mode-industrie.

De laatste jaren is het schoonheidsideaal (lichtjes) aan het verschuiven en krijgen ook steeds vaker plus-size modellen en modellen van verschillende etnische origine een plek in grote modeshows of campagnes voor grote modehuizen. Maar toegegeven, een echte verschuiving naar diversiteit is nog steeds miniem. Een modellenagentschap in Groot-Brittannië wil nu nog een stapje verder gaan en wil het schoonheidsideaal dat overheerst in de mode-industrie aan diggelen slagen. Zo werkt ‘The Anti-Agency’ niet op uiterlijk, maar willen ze de persoonlijkheid van de modellen verkopen aan de klant. Dat schrijft de Huffington Post.

Het nieuwe modellenbureau, opgericht in Groot-Brittannië, wil de focus leggen op de persoonlijkheid en stijl van de modellen. Dit zou volgens de oprichters meer aansluiten bij het DNA van een label, dan louter een mooi ‘poppemieke’ als uithangbord te kiezen.

Momenteel heeft het modellenbureau al een honderdtal klanten, maar ze hopen hun klantenbestand nog uit te breiden. In een interview met The Daily Beast vertelde oprichters Lucy Greene en Pandora Lennard over hun visie op het bureau. “We hebben geen eisen naar de modellen toe wat betreft lengte en gewicht. We willen niet enkel graatmagere modellen, maar ook meisjes met een grote boezem of rondingen aan de heupen. We hebben beslist om ook niet te werken met portfolio’s. Voor ons is het belangrijk dat er gekeken wordt naar hun persoonlijkheid en voorkomen, en dit kan je volgens ons niet zien door te bladeren door hun portfolio. Het gaat bij ons voornamelijk om stijl.”

Uiteraard zijn het nog steeds verfrissende en bijzondere gezichten die het modellenbureau in de aanbieding heeft, maar ze worden niet louter om hun mooi gezichtje door hen aangetrokken. Er waait duidelijk een frisse wind door de industrie. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content