Nederlands doelpuntenfestival kost winkelier veel schoenen

Een Nederlandse winkelier die voor elk Oranje-doelpunt tegen Spanje 10 % korting beloofde bij de aankoop van nieuwe schoenen, had nooit gedacht dat Nederland zo’n grote overwinning zou behalen.

Een Nederlandse winkelier had een originele actie bedacht om de verkoop van zijn herenschoenen te stimuleren: in een advertentie in een regionale krant had hij een extra korting van 10 percent beloofd voor elk doelpunt van Nederland tegen Spanje tijdens de wk-wedstrijd in Brazilië.

Gerard Londeman, de eigenaar van de zaak uit het Groningse Sappemeer, had zelf gedacht (gehoopt?) dat het 0-1 zou worden, in het voordeel van Oranje. Het werd echter een doelpuntenkermis: 5-1. Bovendien werd de actie ook opgepikt door sociale media naargelang de score aandikte.

De modezaak kon dus de hele dag schoenen verkopen aan de helft van de prijs. Nog voor de deuren werden geopend stonden zaterdag de eerste klanten klaar om hun slag te slaan. Op een paar kleine en grote maten na gingen uiteindelijk alle schoenen de deur uit. ‘Normaliter doen we hier een heel seizoen over’, zegt hij op Nu.nl.

Londeman maalt er niet om. ‘Natuurlijk heeft het veel geld gekost, maar door alle aandacht hebben we een leuke dag gehad.’ En bovendien had een een advertentie over heel Nederland, nóg meer geld gekost, zegt hij.

‘Elk nadeel heb z’n voordeel’, zei Johan Cruijff ooit. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content