Modeweek voor kinderen zet kidswear in de kijker

21/03/13 om 11:52 - Bijgewerkt om 11:52

Bron: Knack Weekend

In Londen is de eerste modeweek voor kinderen afgelopen. Creaties van onder meer Roberto Cavalli en Oscar de La Renta werden er de catwalk opgestuurd.

Modeweek voor kinderen zet kidswear in de kijker

© Reuters

De eerste modeweek voor kinderen werd georganiseerd door AlexandAlexa.com, een online kinderwinkel, die kidswear in de kijker willen zetten. In Londen ging de aandacht voor één keer enkel en alleen naar wat de kleinsten aan hadden getrokken.

Tijdens de 'volwassen' modeweken zagen we al vaker een kind opduiken in het publiek. Het leek wel een trend om je dochtertje of zoontje - uiteraard volledig uitgedost - mee te nemen naar een show. Met kindsterren als Romeo Beckham en Suri Cruise, is al enige tijd duidelijk dat het een kwestie van tijd was eer de eerste kindermodeweek er zou komen.

Afterparty met popcorn

Dat vond ook Alex Theophanous van AlexandAlexa die een tweedaags evenement besloten te organiseren. Op de eerste dag werden enkel celebs uitgenodigd, waaronder Camilla Rutherford, Jemma Kidd, Jodie Kidd en Portia Freeman, die met hun kroost de nieuwe herfst-en wintertrends mochten komen bekijken.
De modellen liepen of huppelden de catwalk op in creaties van meer dan 30 ontwerpers waaronder Kenzo, Roberto Cavalli, Oscar de La Renta, Billie Bush, Mini A Ture en Issosy.

De eerste dag werd afgesloten met een afterparty waar de kinderen zich naar hartenlust konden uitleven met een kauwgummachine, popcorn stand, fotobooth of manicure.

Goed doel

De tweede dag was toegankelijk voor het grote publiek die een ticketje konden kopen. Hier werden dan vooral de huidige lente-en zomertrends voorgesteld van merken zoals Rachel Riley, Munster Kids, Finger in the Nose, Billieblush en Mishka Aoki. De opbrengsten van de tickets gaan naar het goede doel Kids Company.

"Elk jaar brengen steeds meer grote modemerken een aparte kindercollectie uit, denken we maar Chloe en Stella McCartney. Maar ook jonge, nieuwe ontwerpers focussen steeds meer op kindermode", zegt Alex Theophanous van AlexandAlexa tegen WWD.

"We hebben een merk gecreëerd met deze modeweek en hopen dat we het jaarlijks, of zelfs elk seizoen, kunnen verder zetten", aldus Alex. Het tweedaagse evenement is volledig gesponsord door AlexandAlexa, in samenwerking met enkele van de deelnemende merken. (RDM)

Lees meer over:

Onze partners