Michelle Obama doet lingerieverkoop boomen

30/01/12 om 17:22 - Bijgewerkt om 17:22

Het laatste winkeluitje van Michelle Obama bij lingeriemerk Agent Provocateur - goed voor een bedrag van 38.000 euro - ging niet onopgemerkt voorbij.

Hoewel de Amerikaanse First Lady gewoonlijk haar inkopen doet bij redelijk voordelig geprijsde High Street merken, nam ze tijdens haar laatste winkeluitstapje Sheikha Mozah, de koningin van Qatar, mee naar de boetiek van het luxueuze lingeriemerk Agent Provocateur in New York. Dat resulteerde in de gedeeltelijke afsluiting van de bekende winkelstraat Madison Avenue, maar eveneens in een prijskaartje van een ruwe 38.000 euro.

De overtuigde lingeriekeuze van Michelle Obama zorgde, volgens de Britse krant Telegraph, tevens voor een verkoopsstijging van maar liefst 12,5 procent.

Agent Provocateur typeert zich door een vintage Hollywood glamour stijl en verkoopt handgemaakte kanten korsetten aan prijzen die oplopen tot 1.100 euro per stuk. Het luxueuze lingeriemerk kan dan ook rekenen op de gulle portemonnees van een uitgebreide lijst bekendheden en hooggeplaatste klanten.

Verschillende grote namen, waaronder Kate Moss en Peaches Geldof, gingen in het verleden ook graag uit de kleren voor de reclamecampagnes van het label. (VF)

Onze partners