McQ wordt goedkoper

McQ, de jongere lijn van modehuis Alexander McQueen, wordt 25 procent goedkoper.

McQ, de jongere lijn van modehuis Alexander McQueen, wordt 25 procent goedkoper. De prijsverlaging maakt deel uit van een volledig strategisch plan voor het vijf jaar oude label, dat na het aflopen van de licentie met het Italiaanse SINV SpA volledig in handen is van moederbedrijf McQueen.

“We hebben altijd aangevoeld dat er ruimte was voor een iets bereikbaarder label met een scherp kantje”, aldus Jonathan Akeroyd, voorzitter en ceo van Alexander McQueen, dat deel uitmaakt van de Gucci Group. “We zijn er zeer ambitieus mee”.

Een van de belangrijkste wijzigingen is de prijsdaling. De collecties, die grotendeels in Azië, Turkije en Italië gemaakt worden, zullen zowat 25 procent in prijs zakken. Dat wil zeggen dat een McQ-jurk gemiddeld nog 200 euro kost, een jasje 300 en een t-shirt 70 euro. Op dit ogenblik is de collectie erg gericht op jurken en breiwerk, maar onder leiding van creatief directeur Sarah Burton wordt het gamma verbreed naar casual. Dat bleek al uit de prefall collectie 2011 die zopas in internationale showrooms is voorgesteld. Verder gaat McQ ook meer accessoires ontwerpen en wil het zijn aanwezigheid in de VS versterken.

McQ telt op dit moment 350 verkooppunten, vooral in Groot-Brittannië, Rusland en Azië.

Ann Heylens.

Bron: WWD.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content