Marc Jacobs zoekt model via sociale media

© Instagram Marc Jacobs Company

Voor de eerste campagne van ‘Marc by Marc Jacobs’ zijn de hoofdontwerpers van dit label, Katie Hiller en Luella Bartley, op zoek gegaan naar een model via diverse sociale media. Dat schrijft de Britse Vogue.

Voor de eerste campagne van ‘Marc by Marc Jacobs’ zijn de hoofdontwerpers van dit label, Katie Hiller en Luella Bartley, op zoek gegaan naar een model via diverse sociale media. Dat schrijft de Britse Vogue.

De oproep van de twee ontwerpers van ‘Marc by Marc Jacobs’ zorgde voor een overvloed aan foto’s en selfies van vrouwen en mannen die ervan dromen om de ster in de nieuwe campagne van het label te worden. Het is een tegemoetkoming van het label om ook ‘gewone’ mensen te laten figureren in hun campagnes.

Onder de hashtag #CastMeMarc werd het internet overspoeld met foto’s van mensen die de ambitie koesteren om model te worden. Intussen werden er al meer dan 15.000 foto’s geüpload. Marc Jacobs weet duidelijk hoe hij de nodige ‘buzz’ moet creëren. In het verleden maakte de ontwerper ook al spraakmakende reclamecampagnes met onder meer Victoria Beckham die poseerde in een grote handtas, de ontwerper zelf die helemaal naakt een campagnefoto sierde en de campagnebeelden van Dakota Fanning die werden verboden in Groot-Brittannië.

Wie zijn of haar kans nog wil wagen om model te staan voor het label, kan dit nog tot en met 9 april. Foto’s kunnen gestuurd worden via Twitter of Instagram. Het enige wat je hiervoor moet doen is je innerlijke Miley Cyrus naar buiten brengen en de foto doorsturen. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content