Longchamp kiest opnieuw Kate Moss

Longchamp viert zijn 60ste verjaardag en gaat opnieuw in zee met Kate Moss.

“Never change a winning team”, moeten ze bij Longchamp gedacht hebben. En daarom gaat de luxelederwarenfabrikant voor zijn najaarscampagne voor het zesde seizoen op rij in zee met Kate Moss (34).

Longchamp koos voor een “zeer Parijse” fotoshoot. Het duo Mert Alas & Marcus Pigotte fotografeerde Moss samen met de jonge Franse acteur Gaspard Ulliel in Saint-Germain-des-Prés, op het legendarische terras van café de Flore. “Bedoeling was het effect van een snapshot in zwart/wit te creÔren”, zegt Longschamp-topman Jean Cassegrain.

Het hernieuwde contract met Kate Moss valt toevallig samen met de zestigste verjaardag van de lederwarenfabrikant. Korte rewind: van 1948 tot 1970 richtte het huis zich enkel tot mannen. Pas in 1970 besloten grootvader en vader Cassegrain ook het vrouwelijke publiek aan te spreken, al deden ze dat in eerste instantie enkel in Japan. Een beslissing waar ze nooit spijt van hebben gehad, want hun bekende plooitassen, die in 1990 het levenslicht zagen, veroverden wereldwijd al meer dan 12 miljoen vrouwenharten.

Naar aanleiding van de verjaardag is het precies de Japanse lijn met bedrukt leder die opnieuw wordt uitgebracht. En Belgisch kunstenaar Jean-Luc Moerman werd aangetrokken om ze een hedendaagse look te geven. Hij kreeg zo goed als carte blanche en besloot het embleem van het merk -een paardje- in de tassen te tatoeÔren.

De verjaardagstassen zijn sinds 7 juli exclusief te koop in de boetiek aan de rue Saint-Honoré in Parijs en sinds 14 juli in de Longchampwinkel in New York. Vanaf eind augustus zijn ze overal te vinden.

Lexpress/Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content