Whitney Thompson trots op haar vormen in nieuwe lingeriecampagne

Het 26-jarige plus-sized model is het gezicht (en lichaam) van de nieuwe campagne van het lingeriemerk Panache. Ze grijpt deze kans aan om vrouwen met vormen in de kijker te zetten.

Het 26-jarige plus-sized model is het gezicht (en lichaam) van de nieuwe campagne van het lingeriemerk Panache. Ze grijpt deze kans aan om vrouwen met vormen in de kijker te zetten.

Het model, dat in 2008 de modellenwedstrijd ‘America’s Next Top Model’ won, is het nieuwe gezicht van de ‘Sculptresse-collectie’ van Panache. De campagnefoto’s werden gemaakt in typische Amerikaasen ‘Stepford Wives’-stijl. Toch heeft de campagne ook een speelse toets met felle kleuren en vrolijke snoepprints.

Sinds haar overwinning in ‘America’s Next Top Model’ in 2008 is ze een veelgevraagd model voor plus-size-campagnes en heeft ze ook al samengewerkt met Rihanna. Ze wordt beschouwd als een van de meest invloedrijke modellen van het moment en trekt de kar voor zwaardere modellen ver vooruit. Ook met deze campagne voor Panache, laat Thompson haar kans niet onbenut om zich uit te laten over plus-size modellen en het modellenleven. “Ik sport enkel wanneer ik daar zin in heb en eet altijd alles wat ik wil.”

Ze zit er dan ook niet om verlegen om zich uit te laten over de ‘zoektocht naar broodmagere modellen’ binnen de modewereld. “Het is belangrijk dat vrouwen met alle maten worden getoond.” Ze trekt naar universiteiten over heel de Verenigde Staten om hierover te praten en neemt deel aan heel wat activiteiten rond dit thema. Ze heeft al meerdere malen gezegd dat ze nooit zal buigen onder de druk van de modellenwereld. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content