'Perfect Body'-campagne van Victoria's Secret ligt onder vuur

30/10/14 om 14:16 - Bijgewerkt om 14:16

Bron: Knack Weekend

De nieuwe campagne van Victoria's Secret krijgt heel wat kritiek omwille van zijn slogan. The Perfect 'Body' valt te lezen op de afbeelding, waarop de slanke Angels de nieuwste bh van het merk aanprijzen.

'Perfect Body'-campagne van Victoria's Secret ligt onder vuur

© Twitter

De nieuwe campagne van Victoria's Secret krijgt heel wat kritiek omwille van zijn slogan. The Perfect 'Body' valt te lezen op de afbeelding, waarop de slanke Angels de nieuwste bh van het merk aanprijzen.

Hoewel 'Body' slaat op de naam van de nieuwe bh, schiet de slogan bij heel wat mensen in het verkeerde keelgat. Victoria's Secret staat sowieso niet bekend om het aanprijzen van diversiteit, maar nu er expliciet wordt verwezen naar de 'perfecte lichamen' van de modellen, krijgt het label heel wat kritiek.

Gebrek aan diversiteit

De campagne werkt volgens de tegenstanders een negatief lichaamsbeeld in de hand. De modellen die de lingerie showen, hebben immers allemaal dezelfde maten. Vrouwen die een ander figuur hebben dan de Angels hebben dus, volgens deze slogan, geen perfect lichaam. Een probleem dat zich wel vaker voordoet bij reclamecampagnes voor lingerie.

'Wij eisen een verontschuldiging'

Er is inmiddels een petitie gelanceerd die een verontschuldiging vraagt het luxueuze lingeriemerk. Ook willen ze dat Victoria's Secret op de proppen komt met een gewijzigde campagne en toegeeft dat hun slogan beledigend is.Via Twitter roepen mensen op om zich aan te sluiten bij de petitie met de hashtag #iamperfect.

Het kan ook anders

Een voorbeeld van hoe het anders kan, vinden we dicht bij huis. De Nederlandse budgetketen Zeeman lanceerde begin september de campagne 'goed ondergoed', waarin mensen van alle leeftijden, rassen en maten hun ondergoed aanprijzen. Ook Dove deed al enkele verdienstelijke pogingen om een erg brede groep aan mensen model te laten staan in hun campagnes. (LP)

Lees meer over:

Onze partners