Lena Dunham en Jemima Kirke poseren voor onbewerkte lingeriecampagne Lonely Girls Project
Het Nieuw-Zeelandse lingerielabel Lonely maakt ondergoed voor vrouwen die ‘lingerie dragen als liefdesbrief aan henzelf.’ Een kolfje naar de hand van Lena Dunham en Jemima Kirke.
In 2009 stampte Helene Morris, samen met Steve Ferguson, het lingerielabel Lonely uit de grond. Het doel van het merk? Mooie lingerie ontwerpen, die vrouwen willen dragen voor zichzelf. De focus ligt op body positivity en het afweren van de male gaze. Uiteraard worden de campagnebeelden van het label niet bewerkt met Photoshop.
Nee tegen mainstream
De nieuwe campagne werd het Lonely Girls Project gedoopt en toont vrouwen in hun ondergoed op een relaxte manier. Ver verwijderd van de mainstream lingeriefoto’s, met modellen in klassieke modellenmaten en sexy poses. ‘Het zijn beelden die we meestal niet zien in de conventionele reclamecampagnes’, lichten ze toe. ‘In plaats van geobjectiveerd te worden, participeren de vrouwen op een krachtige manier die empowerend werkt. Door schoonheid in haar diversiteit te tonen, hopen we vrouwen te inspireren en te bevrijden.’
Perfect match
Niet alleen in de tv-serie Girls, die ontsproot aan het brein van Lena Dunham, maar ook in de dagelijks leven schuwen Lena en Jemima afgelikte beelden van zichzelf en weigeren ze zich te conformeren aan het schoonheidsideaalbeeld van Hollywood. De campagne voor Lonely lijkt dus behoorlijk organisch tot stand gekomen en de beelden zouden net zo goed privƩkiekjes kunnen zijn van de actrices.
An outtake of our Lonely Girls, Lena & Jemima š Shot by @zaraeloise for #lonelygirlsproject
Een foto die is geplaatst door Lonely Lingerie (@lonelylingerie) op
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
(LP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier