Cara Delevingne en Stella McCartney gaan de strijd aan tegen borstkanker

11/09/15 om 15:23 - Bijgewerkt om 15:23

De borstkankerproblematiek ligt ontwerpster Stella McCartney na aan het hart, ze verloor haar moeder aan de ziekte in 1998. Cara Delevingne schaart zich achter McCartney en is het gezicht van de campagne, waarbij ze een mooi roze lingeriesetje verkopen ten voordele van kankeronderzoek.

'Borstkanker is zowat de meest voorkomende kanker bij vrouwen overal ter wereld. Heel veel mensen weten van het bestaan van deze vreselijke ziekte, maar weinigen vergeten om stappen te ondernemen om de ziekte voor te zijn', klinkt het bij de Britse designer in een interview met The Telegraph. Ze ontwierp daarom een speels setje zodat vrouwen zich bewust zijn van hun lichaam én de nood om zich regelmatig te laten checken.

Cara Delevingne en Stella McCartney gaan de strijd aan tegen borstkanker

© Stella McCartney

Nadat Kate Moss vorig jaar mocht opdraven als gelegenheidsmodel, schakelde Stella McCartney dit jaar Cara Delevingne in. 'Cara behoort tot een nieuwe generatie vrouwen, dé generatie die wij zeker ook met deze actie willen bereiken. Bovendien voegt zij een zekere cool toe aan de campagne, er is geen schaamte mee gemoeid', verklaart McCartney de keuze voor het rebelse model.

Een percentage van de verkoopopbrengst van de roze lingerie gaat naar het Linda McCartney Centre in Liverpool, de National Breast Cancer Foundation in de Verenigde Staten en die van Australië. Deze drie centra ontwikkelen geavanceerde methodes om borstkanker snel op te sporen en om borstkanker te verzorgen. (AB)

Vanaf 1 oktober is het setje onder meer te koop via www.stellamccartney.com.

Onze partners