Lanvin kiest voor realistische modellen

© Reuters

Voor de komende herfstcampagne kiest Alber Elbaz, creatief directeur van Lanvin, voor gewone mensen en niet voor modellen.

Alber Elbaz, de creatief directeur van Lanvin, kiest voor de herfstcampagne van het modemerk voor ‘gewone’ mensen en laat de modellen links liggen. Dat schrijft de website Women’s Wear Daily.

Voor knappe modellensnoetjes is er in de komende herfstcampagne van Lanvin geen plaats. In tegenstelling tot de normale gang van zaken, het selecteren van modellen voor een reclamecampagne, kiest Elbaz dit keer voor ‘gewone’ mannen en vrouwen tussen de 18 tot 80 jaar. Creatief directeur Alber Elbaz verklaart aan de website Women’s Wear Daily zijn keuze voor ‘gewone’ modellen. “Ik wou de kleding op een of andere manier terugbrengen naar de straat en een beeld krijgen van hoe de verschillende kledingstukken eruitzien op mensen met verschillende maten en leeftijden”, aldus Elbaz.

Tijdens de fotoshoot had Elbaz oor naar de individuele verhalen van elk model op de set. De oudste deelneemster aan de fotoshoot droomde ervan om als jong meisje naar Parijs te trekken en model te worden. Uiteindelijk schopte ze het niet verder dan showgirl. Haar droom komt nu uit door te poseren voor Lanvin.

De foto’s van de campagne werden genomen door topfotograaf Steven Meisel in New York en verschijnen vanaf september in tijdschriften over de hele wereld. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content