Kledingmerk stopt met verkoop van controversiële trui

© Google

Het Franse kledingmerk Le Léon stopt met de verkoop van de mannentrui met daarop het woord ‘chômeur’ (werkloze), na heel wat commotie. Dat melden Le Figaro en andere media.

Het Franse kledingmerk Le Léon stopt met de verkoop van de mannentrui met daarop het woord ‘chômeur’ (werkloze), na heel wat commotie. Dat melden Le Figaro en andere media.

Niet enkel de truien met opschrift ‘Chômeur’ zullen uit de verkoop worden gehaald, maar ook truien met ‘Grand Guele’ (grote mond) op zullen uit de productie gehaald worden. De stopzetting komt er al vrij snel. De truien zijn online verkrijgbaar vanaf eind juli en kosten 285 euro per stuk. Maar door het protest van de Fransen moet de verkoop, een dikke week na de lancering, al offline gehaald worden.

Maar een heel aantal Fransen konden niet lachen met dit kledingstuk. Enerzijds door de hoge prijs en anderzijds door de (beledigende) opschriften. Op Twitter was er dan ook een stroom aan reacties op dit kledingstuk. Het kledingmerk uit Parijs heeft nu beslist om de trui uit de handel te nemen en niet langer te verkopen. De oprichter van Le Léon, Léon Taïb, voelde zich alvast gedwongen om de truien niet langer te verkopen. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content