Kickers revival

Schoenenmerk Kickers krijgt na veertig jaar een facelift.

Schoenenmerk Kickers (eigendom van de Franse groep Royer) krijgt na veertig jaar een facelift: er komt een nieuwe reclamecampagne, gerestyld boetiekconcept, opgefriste site én voor het eerst een tassencollectie.

De stevige schoenen in zachte denim en natuurrubberen zolen roepen voor velen ongetwijfeld herinneringen aan de kindertijd op, voor de iets ouderen misschien wel aan de ‘Flower Power’. Want de geschiedenis van Kickers begint in 1968, in volle hippietijd. Meer dan veertig jaar later vindt het merk dat het tijd is voor een opfrisbeurt.

Kickers wil een merk worden voor à lle generaties en zowel ballerina’s voor kleine meisjes als sportschoenen voor de volwassen man aanbieden. ”We behouden enkele klassieke modellen, maar wil ook meer inspelen op de mode”, legt artistiek directeur Delphine Papiernik uit aan Fashionmag.

Bij de vernieuwing hoort ook een ander soort boetieks. De eerste werd ingericht in de wijk la Bastille in Parijs. Er werd gewerkt met ruwe, wat verweerde materialen die de sfeer van een oude schoenmakerij moeten oproepen. Dominerende kleuren zijn rood en groen- net als de gekke bolletjes in de Kickerszolen. Het concept wordt later uitgebreid naar andere winkels in Frankrijk en het buitenland.

Eerste tassencollectie
Kickers lanceert komende herfst ook voor eerst een tassenlijn: “The Original Jeans Bag”. De lederenen tassen zijn uitgevoerd in de duidelijk herkenbare ‘bohémien’ kickersstijl en dragen het rood-groene logo dat ook op de schoenen is aangebracht.

De volledige collectie is te zien op de vernieuwde site van Kickers. Het merk heeft ook diverse verkooppunten in BelgiÔ.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content