Jonathan Saunders neemt creatieve leiding over van Diane von Furstenberg

19/05/16 om 10:19 - Bijgewerkt om 10:33

De 69-jarige Diane von Furstenberg legt de functie van creatief directeur in de handen van de Schotse modeontwerper Jonathan Saunders. Dat maakte de Belgisch-Amerikaanse ontwerpster zelf bekend.

Jonathan Saunders neemt creatieve leiding over van Diane von Furstenberg

Jonathan Saunders © Reuters

Jonathan Saunders zal instaan voor de algehele creatieve richting van het merk Diane von Furstenberg. Paolo Riva blijft de chief executive van het label.

'Zijn uitzonderlijke passie voor kleur en print, zijn moeiteloze ontwerpen en zijn wens om vrouwen het gevoel te geven dat ze mooi zijn, maken van hem de perfecte creatieve kracht om DVF naar de toekomst te leiden', zegt Diane von Furstenberg lovend over haar opvolger.

'Ik had geen coolere, meer intelligente ontwerper kunnen vinden en ik kan niet wachten tot ik hem zie schitteren als onze creatieve directeur.'

Dan toch geen plekje voor Saunders bij Dior, zoals enkele geruchten deden vermoeden, maar een nieuw avontuur bij het iconische merk Diane von Furstenberg.

Frisse wind

De bedoeling is dat Saunders een frisse toets zal geven aan het label. Volgens chief executive Riva is nu het moment om een nieuwe strategie te lanceren voor DVF, waarbij Saunders als nieuwe creatieve kracht een grote hulp zal zijn. Von Furstenberg zelf gaat niet op pensioen. Ze zal zich meer gaan focussen op filantropie en haar rol als mentor verder uitbouwen.

Voor Saunders is dit een unieke kans om zijn stempel te drukken op een iconisch merk. 'De sterke daadkracht waarmee dit merk werd opgericht is ongelooflijk relevant vandaag. Ik ben heel enthousiast om deel te kunnen uitmaken van het nieuwe hoofdstuk. Diane heeft een uniek vermogen om een diepe band te creëren met vrouwen en ik heb zin om mee te bouwen aan dit merk en samen te werken met Paolo aan de toekomst van Diane von Furstenberg.'

Riva is zeker dat Saunders de identiteit van DVF zal omarmen en evolueren en de vrouw in het centrum zal plaatsen van alles wat het merk doet. 'Ik kijk uit naar onze samenwerking', klinkt het. (LP)

To new beginnings @dvf. ?

Een foto die is geplaatst door Designer Jonathan Saunders (@saundersstudio) op

Onze partners