Jimmy Choo wil eigen label terug

© reuters

Ontwerper Jimmy Choo legt 570 miljoen euro op tafel om het label dat hij in 1996 oprichtte terug te kopen. Dat schrijft de website van de Britse Vogue.

Samen met Tamara Mellon, de accessoireredacteur van de Britse Vogue, stampte de Maleisische designer in 1996 zijn eigen label uit de grond. Vijf jaar later besloot Choo zijn aandeel van 50% te verpatsen voor 11 miljoen euro en zich als ontwerper te concentreren op de exclusieve couturelijn van het merk.

Volgens de Britse krant Mail On Sunday legt Choo nu – met de hulp van de Maleisische regering – 570 miljoen euro op tafel om zich terug eigenaar te kunnen noemen van zijn oorspronkelijke label. Met dit bedrag wil hij opboksen tegen de meer dan 10 andere geïnteresseerden – waaronder modegigant LVMH – die hun zinnen hebben gezet op het populaire modehuis.

De aandeelhouders van Jimmy Choo lieten vorige zomer weten het bedrijf te willen verkopen na het tevergeefs zoeken naar ‘strategische opties’ van investeringsbanken. Co-oprichtster Tamara Mellon bezit vandaag nog een vijfde van het bedrijf.

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content