Jane Birkin is het nieuwe gezicht van Saint Laurents ‘Le Smoking’

© Saint Laurent Paris

De Franse schone zal het iconische kledingstuk, in leven geroepen door wijlen Yves Saint Laurent in de jaren zestig, op elegante wijze vertegenwoordigen.

Het lijkt erop alsof de trend van SS15 wordt voortgezet. Labels opteren niet meer voor jonge, professionele modellen maar gaan steevast voor iconische gezichten. Zo koos Céline voor Joan Didion, deed Marc Jacobs beroep op Cher en vond Calvin Klein Justin Bieber wel een meerwaarde. Merken doen steeds vaker beroep op een zo opvallend mogelijke naam in de hoop hun campagne alsnog aandacht op te leveren.

Zo ook Hedi Slimane, die in het verleden al in zee ging met Joni Mitchell, Courtney Love en Dylan Lee. Voor de Le Smoking campagne van Saint Laurent Paris rijfde Slimane misschien wel de grootste vis van allemaal binnen: niemand minder dan Jane Birkin. De Franse actrice die ook al ’s werelds bekendste handtas naar haar vernoemd kreeg, zal voortaan het gezicht zijn van één van de meest iconische kledingstukken. Match made in heaven.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content