Honderd dagen weerstand

17/09/10 om 11:27 - Bijgewerkt om 11:27

Bron: Knack Weekend

Neem deel aan de 'Active Resistance' campagne van Vivienne Westwood en Lee Jeans en misschien hangt jouw beeld binnenkort op een expo in Londen.

Honderd dagen weerstand

Neem een foto, schrijf een slogan, teken een schets, verander het wereldbeeld, beïnvloed de perceptie. Honderd dagen, honderd creaties. Neem deel aan de 'Active Resistance' campagne van Vivienne Westwood en Lee Jeans en misschien hangt jouw beeld binnenkort op een expo in Londen.

Het doel van de campagne is om mensen op te roepen tot 'Active Resistance'. Westwood verduidelijkt: "Het is niet voldoende om de politiek te volgen, films te zien en bestsellers te lezen. Dat is oppervlakkig. Om te begrijpen wie je bent, hoe de wereld werkt en hoe dingen beter kunnen moet je dieper gaan. Je moet zelf creëren."

Jouw persoonlijke bewijs van actieve weerstand kan je uploaden op de website van het project. Vanaf 28 september verschijnt gedurende honderd dagen elke dag een geselecteerd beeld op de online fotogalerie. Aan het einde van de rit worden de winnende creaties ook geëxposeerd in Londen.

Nog even de tijd dus om de maatschappij recht in de ogen te kijken en te reageren. Voor jezelf, voor Vivienne, voor de wereld.

Vincent Fobelets

Onze partners