Het is druk in de outlet

Outletdorpen doen in deze crisistijden gouden zaken.

Recessionista’s -vrouwen die er voor weinig geld toch trendy willen bijlopen- zijn in opmars. Want outletdorpen doen in deze crisistijd gouden zaken. Uit een rondvraag van de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg blijkt dat ze in het eerste kwartaal van dit jaar hun omzet met 15 tot 20% zagen stijgen.

Terwijl de gewone boetieks door de recessie almaar minder volk over de vloer krijgen, zien outletdorpen hun bezoekersaantal -waar merken hun overstock van het vorige seizoen tegen fikse kortingen verkopen- spectaculair stijgen. De eerste drie maanden van dit jaar vonden 10% tot 20% meer mensen de weg naar de outlet.

Ook de omzet steeg. Designer Outlet Roermond, nabij Maastricht, zag zijn omzet het eerste kwartaal van dit jaar groeien met 20%, Maasmechelen Village noteerde een meerverkoop van 17% en het jongere Rosada Factory Outlet in Roosendaal deed 15% beter.

Ondanks het feit dat ze jagen op koopjes, bleken de shoppers in de outletdorpen gemiddeld 6 tot 10 % meer uit te geven. “Ons succes gaat tegen de gang van zaken in. De klanten willen ook in crisistijden designermerken blijven aankopen, maar ze gaan bewust op zoek naar scherpere prijzen en die kunnen ze bij ons vinden”, verklaarde Marc Bauwens, general manager van Designer Outlet Roermond, aan de kranten.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content