H&M steunt Wateraid met capsulecollectie

Hawaiiprints brengen je in tropische sferen.

Voor het tiende jaar op rij steunt de Zweedse kledingketen H&M de non-profitorganisatie Wateraid met een ‘H&M for water’-capsulecollectie. Van de totale opbrengst gaat 25 procent naar het goede doel. Wateraid is een non-profitorganisatie die in de armste gebieden van de wereld voor duurzame water- en sanitaire voorzieningen zorgt. In mei lanceert H&M haar tiende collectie in samenwerking met het goede doel. Een vierde van de opbrengsten van de Hawaiiaans getinte collectiestukken gaat naar Wateraid.

Een nobel initiatief want een gebrek aan schoon water is doodsoorzaak nummer één onder vrouwen en kinderen. Wereldwijd hebben één miljard mensen geen toegang tot proper water. Hierdoor sterven dagelijks 6.000 mensen.

In tropische sferen voor het goede doel
De ‘H&M for water’-collectie is overigens gemaakt van biologisch katoen en andere duurzame materialen. In navolging van de conscious collectie, die reeds in de winkels te verkrijgen is, lijkt de Zweedse kledingketen haar ecologisch verantwoorde productiewijze nu nog verder uit te breiden.

Door de hawaiiprints brengt de collectie je in tropische sferen. Vrouwen kunnen kiezen uit jurken en rokken met palmprint, bandeau’s met tropische bloemenprint en bijpassende rokken. De collectie bevat ook retro-geïnspireerde bikini’s en badpakken. Een accessoirelijn, een reeks strandtassen en bandana’s maken de collectie compleet. (JK)

Vanaf 31 mei is de collectie wereldwijd verkrijgbaar in de tweehonderd winkels en via de website van de keten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content