H&M gaat aanbod sportkleding uitbreiden

De Zweedse kledinggigant wil zich nog breder positioneren op de markt van de sportkledij.

De Zweedse kledinggigant wil zich nog breder positioneren op de markt van de sportkledij.

H&M verkocht al sportieve kledij, als onderdeel van de L.O.G.G.-lijn, maar gaat dit aanbod uitbreiden en brengt een officiële sportlijn op de markt. Eerder ontwierp de Zweedse modeketen al kleding voor het Zweedse Olympische team. Deze samenwerking moet het kledinglabel zo goed bevallen zijn dat ze verder zijn beginnen nadenken over een collectie sportkleding. Met dit uitgebreide sportassortiment wil H&M gaan concurreren met bestaande sportmerken.

H&M Sport zal worden uitgebracht op 2 januari en bevat kleding voor mannen, vrouwen en kinderen. Het assortiment bestaat uit verschillende stukken sportkleding, zoals winddichte tops en jasjes, fleeceproducten, tenniskleding en yogakledij. Bovendien werd het Zweedse Olympische Team gevraagd om advies te geven bij het ontwerpen van de kledij over o.a. de pasvorm, comfort en functie. Dat schrijft de Britse Telegraph.

“Sporten neemt een belangrijke plaats in in onze maatschappij, het is deel geworden van het dagelijkse leven,” aldus hoofdontwerpster Ann-Sofie Johansson in een verklaring. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content