Gucci lanceert rondreizende sneakerboetiek

Het Italiaanse luxemerk laat vanaf 23 oktober een tijdelijke boetiek rondreizen langs de wereldsteden.

Ook Gucci springt op de kar van de “pop up store” of tijdelijke winkel. Het Italiaanse luxemerk geeft er wel zijn eigen interpretatie aan en laat vanaf 23 oktober een boetiek rondreizen. Het wordt geen winkel met de klassieke Gucci-collectie. Wel een met 18 sneakermodellen, waarvan één paar ontworpen door de bekende Britse dj en producer Mark Ronson.

De Gucci-sneakerstore maakt zijn debuut in de trendy wijk Soho in New York. Daarna strijkt hij onder meer neer op hippe plekken in Londen, Parijs, Tokio en Berlijn. De winkel blijft telkens een tweetal weken open.

Ronson heeft de sneaker in samenwerking met Frida Giannini, creatief directeur van Gucci, ontworpen. “Ik ben al jaren een echte sneakerverzamelaar. Daarom wilde ik dat de Gucci-sneaker vanuit esthetisch oogpunt echt speciaal werd en een collectors item zou worden”, zo vertelde hij aan de Britse Vogue.

Naast de nieuwe sneaker zal de dj tijdens elke winkelopening een limited edition track uitbrengen in samenwerking met verschillende artiesten.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content